Κατασχέσεις-εξπρές μισθών, συντάξεων και καταθέσεων οφειλετών του Δημοσίου με την αποστολή κατασχετηρίων μέσω e-mail σε λογιστήρια, ασφαλιστικά ταμεία και τράπεζες, διαχωρισμό των οφειλών προς το Δημόσιο σε εισπράξιμα και ανεπίδεκτα είσπραξης, δημιουργία δύο κέντρων Ελέγχου Φορολογούμενων Μεγάλων Πλούτου και Μεγάλων Επιχειρήσεων, εφαρμογή μεθόδων ανάλυσης κινδύνου για τον έλεγχο επιχειρήσεων και φυσικών προσώπων προβλέπει, μεταξύ άλλων, το νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών για την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς.
Παράλληλα, με το νομοσχέδιο ρυθμίζονται θέματα οργάνωσης του ελεγκτικού μηχανισμού, μειώνονται
στο 1/5 τα πρόστιμα για όσους συμμορφώνονται οικειοθελώς, παρατείνεται για δύο έτη η περίοδος παραγραφής των δικαιωμάτων του Δημοσίου για όσες περιπτώσεις έχουν εκδοθεί φύλλα ελέγχου και επιβάλλονται αυστηρά πρόστιμα από τις 15 Απριλίου για τους κατόχους ανασφάλιστων οχημάτων.
Ακόμη διορθώνεται η διάταξη για τα ειδικά επιδόματα των τριτέκνων και των πολυτέκνων κατά τέτοιο τρόπο ώστε να καταστεί δυνατή η χορήγηση των παροχών αυτών και για το πρώτο και για το δεύτερο παιδί των δικαιούχων.
Ειδικότερα με το νομοσχέδιο:
1 Επιταχύνονται οι διαδικασίες διαχωρισμού των ληξιπρόθεσμων οφειλών του Δημοσίου, που ανέρχονται σε 55 δισ. ευρώ σε εισπράξιμα και μη. Σύμφωνα με τη διάταξη «ο χαρακτηρισμός οφειλών ως ανεπίδεκτων είσπραξης και η εγγραφή τους στα ειδικά βιβλία δεν επηρεάζει την οφειλή, η οποία εξακολουθεί να υφίσταται με όλες τις προβλεπόμενες συνέπειες και πριν από τον χαρακτηρισμό της ως ανεπίδεκτη».
2 Θεσπίζεται η δυνατότητα κοινοποίησης των κατασχέσεων στα χέρια τρίτων και Πιστωτικών Ιδρυμάτων (μισθοί, συντάξεις, καταθέσεις, ενοίκια, επιδοτήσεις) με ηλεκτρονικά μέσα (e-mail). Την ίδια ώρα το Δημόσιο καθίσταται προνομιακός «πιστωτής» (θα λαμβάνει πρώτο μερίδιο από το πλειστηρίασμα ακινήτων των οφειλετών) στις περιπτώσεις χρεών προς το Δημόσιο από ΦΠΑ και άλλους παρακρατούμενους φόρους. Επίσης το Δημόσιο θα εισπράττει άμεσα ποσά που είναι κατατεθειμένα στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων και προέρχονται από εκπλειστηριάσματα περιουσιακών στοιχείων οφειλετών, όπου η κατάταξη των πιστωτών έχει προσβληθεί δικαστικά.
3 Οι φορολογούμενοι που μετά τη διενέργεια φορολογικού ελέγχου για χρήσεις 2008 ή παλαιότερες προχωρήσουν οικειοθελώς σε υποβολή τροποποιητικών δηλώσεων (πριν από τη σύνταξη της έκθεσης ελέγχου) γλιτώνουν το 80% των προσαυξήσεων και προστίμων.
4 Καθιερώνεται η επιλογή προς έλεγχο των υποθέσεων των οποίων επίκειται ο χρόνος παραγραφής, με τη χρησιμοποίηση μεθόδων ανάλυσης κινδύνου, καθώς και κριτήρια που σχετίζονται με τη δυνατότητα είσπραξης των ποσών που θα βεβαιωθούν. Η επιλογή των υποθέσεων βασίζονται σε:
Σε ποιοτικά χαρακτηριστικά, όπως τη νομική μορφή, την κατηγορία των τηρουμένων βιβλίων, τον κλάδο ή τομέα δραστηριότητας, ανάλογα με την επικινδυνότητα και παραβατικότητα αυτού, την ύπαρξη παραβάσεων και παραλείψεων των διατάξεων της φορολογικής και τελωνειακής νομοθεσίας, ανάλογα με το είδος, τη βαρύτητα και τη συχνότητα εμφάνισής τους, την ύπαρξη στοιχείων από διασταυρώσεις του πληροφοριακού συστήματος ή από ελέγχους σε τρίτους υπόχρεους ή από τρίτες πηγές για απόκρυψη φορολογητέας ύλης ή διάπραξη φορολογικών αδικημάτων και τη φορολογική εικόνα και συμπεριφορά των υπόχρεων.
Σε οικονομικά δεδομένα, όπως ακαθάριστα έσοδα, δαπάνες, καθαρά κέρδη ή ζημιές, συντελεστές μεικτού και καθαρού κέρδους, δεδομένα από δηλώσεις άμεσης και έμμεσης φορολογίας, καθώς και διαθέσιμα στοιχεία από βάσεις δεδομένων, στατιστική ανάλυση, εφαρμογή τεχνικών εξόρυξης δεδομένων και άλλες πηγές πληροφοριών.
Σε χωροταξικά και χρονικά δεδομένα, όπως τόπος παραγωγής και διακίνησης, εποχικές δραστηριότητες και τοπικές ιδιαιτερότητες.
5 Καταργείται η υποχρεωτική παρουσία των υπαλλήλων του υπουργείου Οικονομικών στις ποινικές δίκες για φοροδιαφυγή.
6 Παρέχεται η δυνατότητα παράτασης παραγραφής του δικαιώματος του Δημοσίου για δύο επιπλέον έτη, εφόσον έχει εκδοθεί εντολή ελέγχου εντός του χρόνου που ορίζεται από τις οικείες διατάξεις.
πηγή:ημερησια